23 Mart 2013 Cumartesi

Yetkin Koç'un niyet bildirim

Yetkin Koç'un niyet bildirimi -  İsmail Barış Özpazarcık    

Yetkin Bir Koç, niyet bildirimini ifade ederek Koçluğa hazır hale gelir.

Niyet bildirimi, koçluk görüşmesi öncesi ifade edilmeli ve koç tarafından içselleştirilmelidir. (Aşağıdaki metin sadece bir örnektir. Koç, kendi kelimelerini kullanarak kendi niyet metnini oluşturabilir)

Şu anda, Yetkin bir koç olarak, beden-zihin sistemimi koçluk görüşmesine hazır hale getiriyorum.

Öz varlığımla, öz potansiyelimin farkına varıyor; insani vasıflarımı, bütünlük alanında fayda sağlayacak şekilde ifade etmeye yöneliyorum.

Beden-zihin sistemim, koçluk süreci boyunca koçluk hizmeti alan ile uyumlu bir işbirliğine girecek. Buna izin veriyorum.

Koçluk süreci boyunca, yetkin bir koç olarak, zihnimi tamamen nötr hale getiriyorum. Serbest zihne geçerek, ön yargısız, açık bir zihinle, koçluk hizmetini vermeye hazırım.

Koçluk hizmeti alacak olan………………… adlı kişinin Öz varlığı ile tam olarak iletişim halinde olmaya niyet ediyorum. Böylece, O'nu daha derin düzeyde anlayabilecek, ve O'nun kendisini daha ileri taşımasına katkıda bulunabileceğim.

Bu süreçte, hizmet alan kişiye tüm dikkatimle odaklanacak, empatik ve bütünsel dinleme içinde kalacağım.

Yetkin bir koç olarak ayna görevi görecek; hizmet alanın Öz potansiyeli ile buluşmasına aracılık edeceğim.

Koçluk hizmeti alana "Güçlü sorular" yönelterek, O'nun Öz varlığı ile birlikte ilerlemesine ve adım atmasına yardımcı olacağım.

Hizmet alan kişinin "Bütün ve Tam" olduğunu peşinen kabul ediyor; her türlü sorunun cevabını "Öz varlığı: Bilen tarafı/Bilge tarafı" ile bağlantı kurarak ortaya koyacağına inancımı koruyorum.

Hizmet alan, Öz potansiyeli ile buluştuğunda; halletmesi gerekeni, öğrenmesi gerekeni, bulması gerekeni, çözümlemesi gerekeni,- eğer hazırsa- ve bu onun için doğru zamansa, yapabileceğinin en iyi şekliyle yapacaktır. Bunu şimdiden görüyor olmaktan dolayı kendimi iyi hissediyorum.

Yetkin bir koç olarak yapabileceğimin en iyisini yapacak, "Tam ve bütün" olan kaynak ile hareket edeceğim.

Hizmet alan kişi, koçluk süreci içinde ne söylerse söylesin, neye inanırsa inansın, nasıl davranırsa davransın, O'na yargısızca yaklaşacağım. Söylediklerinin ve yaptığı davranışlarının altında olumlu bir niyet olduğu inancımla hareket edeceğim.

Bununla birlikte; koçluk alan kişinin ifade ettiklerini tarafsızca sorgulayacak, karar ve eylemlerinin, akılcıl bir zeminde şekillenmesine güçlü sorularımla yardımcı olacağım. Hizmet alanın konuşmaya karar verdiği konu üzerinde "360 derece düşünmesi"ni sağlayacak bakış açısına kendimi açıyorum.

Bu yolda, bilincim, bilinç dışı aklım ve sezgilerim, en büyük yardımcılarımdır.

Yol arkadaşlığım boyunca, koçluk etiği ve sorumluluklarıma bağlı kalacağım ve bu kurallar çerçevesinde hareket edeceğim.

Şu anda, mevcut koçluk kimliğimle bütünleşiyorum. Öz varlığıma, bilinçli aklıma, bilinç dışı aklıma ve Koç ile Koçluk hizmeti alan kişiyi "BİZ" yapacak olan birlik alanına (Bütünsel alana) teşekkür ediyorum.

19 Mart 2013 Salı

Eğitimde Niçin Koçluğa İhtiyaç Var?

Eğitimde Niçin Koçluğa İhtiyaç Var? -  Anonim  

-Okul ve hayat başarısını kazanmak için doğru odaklanma şarttır.
Koçluk, doğru odaklanma sağlar.

-Koçluk, öğrenmeyi öğrenme yöntemlerini içerir. Öğrenmeyi, soru sorma sanatı ile öğretir.

-Güçlü sorular, öğrencinin kendi doğrusunu bulmasını sağlar.
Öğrenciyi harekete geçiren ona söylenenler değil, onun kendine söylediklerdir.

-Koç, çözümü göstermez, kişiye buldurtur.
Böylece öğrenci, kendi bulduğu çözümleri uygulayarak başarılı olur.


-Koçluk sistemi, öğrencinin bulunduğu nokta ile ulaşmak istediği noktayı tesbit eder ve ölçümler.
Böylece ilerleme tek bir görüşmede hızla sağlanır.


-Koçluk sistemi, öğrencinin hedeflerini yazılı hale getirerek takip eder.


-Koç, eylem adımlarını karara bağlar ve takip eder. Yapabilmenin gücüne değer verir.

18 Mart 2013 Pazartesi

Eğitim Koçluğu Nasıl Uygulanır?

Eğitim Koçluğu Nasıl Uygulanır? -  Anonim  15/03/2013

-Koç ile Koçluk hizmeti alan (KA) arasında bir saatlik (60 dakikalık) görüşmeler şeklinde bire bir uygulanır.

-Sınıf ortamında, anlatılan konunun daha iyi anlaşılmasını sağlamak için güçlü soru teknikleri kullanılması yoluyla uygulanır.

-Öğrencinin, öğrenmeyi öğrenmesini kolaylaştırmak bakımından öğrenci gruplarına uygulanır.

-Bire bir koçluk uygulamalarında konuşma konusunu(gündemi) hizmet alan öğrenci getirir.

-Koçluk görüşmelerini yönetmek KOÇ'a aittir.

-Hizmet alan kişi (KA) konu çerçevesinden çıkıyorsa, Koç, konuşma konusunu hatırlatır.

-Hizmet alan kişi (KA) negatif ifadeler kullanıyorsa, Koç bunların pozitif şekilde ifade edilmesini sağlar.

-Koçluk hizmeti "İSTEKLİ" olan kişi ile yapılır. İsteksiz kişi ile koçluk uygulaması yapılmaz.

-Koçluk hizmeti, "KİŞİNİN KONTROLÜNDE" olan durumlara yapılır. Kişinin kontrolünün dışında kalan durumlara koçluk yapılmaz.

-Koç, hizmet alan (KA)'ın konuştuklarını kısa notlar şeklinde not alır.

-Mutlaka eylem adımları konuşulur ve takip edilir.

-Eylem adımlarını uygulamak Koçluk hizmeti alanın (KA) sorumluluğunda, takibi ise Koç'un sorumluluğundadır.

14 Mart 2013 Perşembe

Zamanın canı, "An"dadır

Zamanın canı, "An"dadır -  İsmail Barış Özpazarcık  

İçimizde ve dışımızda bulunan her kaynak canlı bir bilinçtir.

Ve her kaynağın bir özü vardır. Ondaki Öz'ü görürseniz, o kaynak size yardım etmek üzere harekete geçer. Onun enerjisini açığa çıkarmanın yolu, içinizdeki kaynak olan Öz'ü, dışınızdaki mevcut kaynaklarda da görüyor olmanızdır.

Zaman, bir kaynaktır. Zaman kaynağını bilinçli bir biçimde kullanmak bilinçli yaşayan insanın işidir.

"Zaman kaynağını bilinçli bir biçimde kullanma niyetiniz, onunla dostluk kurmanızın anahtarıdır.

Zaman, an'lardan ibarettir. Canlı olan 'an'dır.

"An"ın canlı enerjisinin içinde nefes alırsınız. Eylemlerinizi an ve an yaparsınız.

Yemek yaptığınızı varsayalım.

Bu eylemi yapıyor olmanın anlamı nedir?

Anlamını ifade edersiniz; örneğin, ailemle keyifli bir zamanı paylaşmak... Arkadaşımla huzurla sohbet etmek...

İş toplantısına girmek üzere olduğunuzu varsayalım.

Bu eylemi yapıyor olmanın anlamı nedir?

Çocuğunuza zaman ayırdığınızı varsayalım...

Bu eylemi yapıyor olmanın anlamı nedir?

Anlamı ifade edersiniz...

İfade ettiğiniz anlam, sizin olumlu niyetinizle, sizi iyi hissettirecek, başkalarına, hayata fayda sağlayacak anlam ise; oradaki enerji akışının canlı bir şekilde hızlandığını, olumlu değişimler sağladığını hissedebilirsiniz.

Zamanın canı, "an"dadır.

An'daki canlı enerjiyi olumlu niyet ve ifadelerle harekete geçirdiğinizde, zamanı bilinçli bir biçimde kullanmaya başlarsınız.

Zaman, işte o zaman, sizi efendisi gibi görerek, size servis yapmaya başlar.

6 Mart 2013 Çarşamba

Farklı Zamanlar , Benzer Duygular: Şair Sappho ve İyilik Yapmak Üzerine:

Farklı Zamanlar , Benzer Duygular: Şair Sappho ve İyilik Yapmak Üzerine: -  Özden Özel 

Sık sık gelecekler

Onlara, çünkü bana

En çok kötülük edenlere

İyilik ettim.

İsteyerek

Çektim bu acıyı

Kendi kendime

Bilincindeyim...

        Mö. 7. YY’ın sonunda Midilli Adası’nda yaşamış bilinen ilk kadın şairdir Sappho. Şiirlerinde kişisel duygularına en çok da aşka yer vermiştir.  Ve kişiler arası ilişkilere. Peki yüzyıllar öncesinde yaşamış bir şair olan Sappho’nun şuanki dünyamızda yaşayan insandan farkı nedir? Belki alışkanlıkları farklıdır bekli de  içinde bulunduğu dünyanın yaşanma tarzı. Evine girildiğinde hayatını kolaylaştıran teknolojik aletleri yoktur muhtemelen uzaktan uzağa internetten kimseyle de yazışmamıştır  fakat  benzer duyguları vardır. Ve duygularının ortaya çıkardığı davranışları. Örneğin iyilik yapmak gibi.  İyilik, yapmak,  en doğal tanımıyla bir insanlık halidir. İnsanın var olduğu ilk günden beri vardır. Mecburi değildir aynı zamanda karşılıksızdır. Karşılıksız olduğu içinde beklentiye sokmaz. Beklentiye sokmayan bir şey ise hayal kırıklığı yaratmaz. Bundan dememişler midir, “Yap iyiliği, at denize“diye? Yapılan iyilik karşısında alınan olumsuz bir tutum ya da alınmayan bir teşekkür kişiyi bu davranışın devamını getirmemesine neden olabilir. Bu nedenle İyilik yapan kişinin dikkate alması gereken ilk şey budur: “Karşılık beklememek”.   Çoğu kişinin içinde “iyilik yap, kötülük bul” gibi sabotajcılar durmadan çalışıp olası bir  iyilik halini başlamadan bitirmeye çalışırlar.  Oysa İyilik yapmak, günümüzde öldüğü sanılan “İnsanlığın “ bir belirtisidir. Kişiye kimsenin bilmediği bir ödülü gizliden gizliye çıkarır  verir: İyi bir insan olmayı…